Chris Carter: Robert Hunter sorozat
Chris Carter: A nyomozó (Robert Hunter 0,5.)
Robert Huntert, minden idők legfiatalabb gyilkossági nyomozóját a Los Angeles-i rendőrségnél első napján egy egyszerűnek tűnő öngyilkossági üggyel bízzák meg. Amikor a nyomozó megérkezik a helyszénre, azonnal gyorsan gyanítani kezdi, hogy valami nincs rendben, annak ellenére, hogy az ajtó belülről volt bezárva, és a lakásból nem lehet máshol kijutni…
Chris Carter: A keresztes gyilkos (Robert Hunter 1.)
Los Angeles egyik elhagyatott házában egy kegyetlenül meggyilkolt fiatal
nő holttestére bukkannak. A két fakaróhoz kötözött meztelen áldozat
arcáról lenyúzták a bőrt – miközben még élt. Tarkójába különös kettős
keresztet véstek – ez a keresztes gyilkosként ismertté vált pszichopata
jele.
Pedig ez lehetetlen, hiszen a keresztes gyilkost két éve elfogták és
kivégezték. Talán az egyik követője tette? Vagy Robert Hunter
gyilkossági nyomozó kénytelen szembenézni az elképzelhetetlennel? Lehet,
hogy az igazi keresztes gyilkos még mindig odakint ólálkodik, és gúnyt
űz Hunterből, aki képtelen elkapni?
Robert Hunter és zöldfülű társa egy minden képzeletet felülmúló rémálomban találja magát…
Chris Carter: Kivégzés (Robert Hunter 2.)
Robert Hunter és Carlos Garcia hajnalban érkeznek a tetthelyre. A helyszínelőszalagok mögött egy fehér templom húzódik meg a lámpák fényében. Képeslapra való látvány így, karácsony előtt. Ami azonban az épületben várja a két nyomozót, cseppet sem az: mindenhol vér, összefröcskölt padló, vérben ázó oltár és egy holttest reverendában, kutyafejjel a nyakán. Ki és miért változtatta mészárszékké a katolikus templomot? Mit jelent a holttest mellkasára festett szám? Nem ő lenne az első áldozat, netán újabbak következnek?
A Hunter-Garcia-páros egy brutális sorozatgyilkos nyomába ered, vállt vállnak vetve, sokszor feletteseik parancsa ellenében haladnak előre megállíthatatlanul, hátha valakit még megmenthetnek a rémálomtól. A gyilkos ugyanis nem mást akar, mint valóra váltani az áldozatai rémálmát – mert ismeri a múltjukat, a titkaikat, a legnagyobb félelmüket, és tudja, hogyan fokozza még tovább a rettegést. A végsőkig.
Chris Carter: Vadász (Robert Hunter 3.)
Ha azt hiszed, biztonságban vagy… nem árt, ha újragondolod
Los Angeles egyik használaton kívüli hentesboltjában ismeretlen nő
holttestére bukkannak. A helyszínen nem tudják megállapítani a halál
okát. Nincs sem vérfolt, sem lövedék vagy kés okozta seb, a fején és a
felsőtestén sem éktelenkedik dudor vagy horzsolás, sem fojtogatásra
utaló vérömleny a nyakán. A testén egyetlen sérülés sem látszik, a
száját leszámítva: azt ugyanis a gyilkos összevarrta. Pontosabban
szólva: nem csak azt varrta össze… Amikor a testet a Los Angeles Megyei
Halottkémi Hivatalba szállítják, hogy elvégezzék rajta a boncolást, az
ügyeletes patológus elszörnyedve szembesül a borzalommal.
A felfedezés és az azt követő tragédia olyannyira sokkolja a
rendőrséget, hogy a különösen kegyetlen esetekre specializálódott Robert
Hunter nyomozóra bízzák az ügyet. Kisvártatva kiderül, hogy nem
egyszeri gyilkossággal van dolguk – úgy tűnik, valaki sorra szedi az
áldozatait a harmincas éveik elején járó, hosszú, fekete hajú, fehér
bőrű nők köréből. Megfigyeli őket, megvárja a kínálkozó alkalmat, majd
kegyetlenül lecsap rájuk. Hunter a társával, Carlos Garciával karöltve
kíméletlen hajszát indít a megszállott gyilkos ellen, és csak
remélhetik, hogy sikerül becserkészniük a fenevadat, mielőtt ő venné
célba őket…
Chris Carter: A halál szobrásza (Robert Hunter 4.)
Azért vagyok itt, hogy műalkotást készítsek belőled!
Ha Robert Hunternek tíz nem fogadott hívása van a szabadnapján, az
általában nem sok jót jelent. Egy forró nyári nap reggelén is azért
keresik ennyire kitartóan a nyomozót, mert gyilkosság történt Los
Angeles egyik előkelő negyedében. Az áldozat a köztiszteletben álló
ügyész, Derek Nicholson, akivel a saját ágyában végeztek, méghozzá
szinte felfoghatatlan kegyetlenséggel. A bűncselekménynek ráadásul
látszólag semmi értelme, a férfi ugyanis halálos betegségben szenvedett,
és már csak hetei voltak hátra. Mégsem ez a legfurcsább az esetben,
hanem a helyszínen talált vérfagyasztó alkotás: egy bizarr szobor,
amelyhez hasonlót korábban még a tapasztalt Hunter és Garcia nyomozók
sem láttak.
És nem ez az egyetlen brutális haláleset a környéken. Mivel azonban
semmilyen kapcsolatot nem sikerül felfedezni az áldozatok között, a
rendőrség különleges egysége értetlenül áll az ügy előtt. Talán egy
titkos bosszúhadjárat folyik a város tisztes polgárai ellen? Esetleg a
gyilkos az általa készített művekkel üzen a rendőrségnek? A legfontosabb
kérdés azonban az, hogy sikerül-e elkapniuk a nyomozóknak a Szobrászt,
mielőtt lecsap a következő áldozatára…
Chris Carter: Halállista (Robert Hunter 5.)
„Válasszon, nyomozó: tűz vagy víz.”
Robert Hunter, a Los Angeles-i rendőrség gyilkossági osztályának nyomozóját egy ismeretlen telefonáló arra kéri, hogy látogasson el egy honlapra, amely élőben közvetíti egy üvegtartályba zárt, megkötözött férfi utolsó perceit. A hívó azonban nem elégszik meg azzal, hogy Hunter tanúja legyen a szerencsétlen haláltusájának: azt akarja, hogy részt vegyen az áldozat kivégzésében. A nyomozónak kell eldöntenie, hogyan érjen véget a férfi élete. Hunternek nincs más választása, mint hogy tehetetlenül végignézi a gyilkosságot, a rendőrség ugyanis az FBI-jal karöltve hiába próbálja meg lenyomozni az adást vagy a telefonáló tartózkodási helyét. A gyilkos igazi informatikus zseninek bizonyul, aki minden lehetséges nyomot eltüntet maga után, így Hunter és a társa, Garcia nyomozó számára óriási fejtörést jelent, hogyan kezdjen neki a tettes kézre kerítésének. A telefon azonban hamarosan újra megszólal. Ugyanaz a hang, de egy másik honlap és egy másik áldozat. Ráadásul a gyilkos ezúttal változtat a játékszabályokon: egyfajta morbid valóságshow-t talál ki, amelyben a weboldal minden látogatója szavazhat az áldozat sorsáról…
Chris Carter: Egy gonosz elme (Robert Hunter 6.)
Ha eszébe jutsz… meghalsz.
Egy bizarr baleset folytán egy még bizarrabb gyilkosságra derül fény egy amerikai kisvárosban. A férfira azonban, akit a kettős gyilkosság vádjával letartóztatnak, hamarosan egy még sokkolóbb gyanú árnyéka vetül: legalább huszonöt éve folyamatosan rabolja el, kínozza és csonkítja meg az áldozatait. A gyanúsított azt állítja, ártatlanul keveredett bele az egészbe, és egy titokzatos idegen követte el a bűntényeket. De vajon lehet-e hinni neki?
Az FBI azonnal nyomozni kezd az ügyben, nemsokára azonban külső segítséget kell kérniük. A sorozatgyilkosokra specializálódott, elismert kriminálpszichológust, Robert Huntert bízzák meg azzal, hogy hallgassa ki a gyanúsítottat. Ez a nyomozó számára az eddigi pályafutása során kapott legnehezebb feladatnak bizonyul. A kihallgatás alatt ugyanis borzasztó titkok kerülnek napvilágra, amilyenekre senki sem számított. A legnagyobb titok mégis a gyilkos kilétét fedi, akinek az elkapásához Hunternek a saját magát kísértő démonokkal is szembe kell néznie…
Chris Carter: A nevem: halál (Robert Hunter 7.)
Hét nappal az elrablása után egy huszonkét éves nő holttestét találják
meg a Los Angeles-i Nemzetközi Repülőtér melletti elhagyatott területen.
Az áldozat a kinyújtott végtagjaival egy ötágú csillagot formáz. Vajon
rituális gyilkosság történt? A boncolás során kiderül, hogy a nőt a
halála előtt kegyetlenül megkínozták. Ezenkívül azonban a gyilkos egy
meglepetést is szánt a rendőrség számára… Alighogy Robert Hunter, a Los
Angeles-i rendőrség különleges egységének a vezetője megkapja az esetet,
egy újabb holttest kerül elő. Hunter tudja, hogy nincs sok ideje,
mielőtt a szörny lecsap a következő áldozatára. Egy igazi ragadozót
üldöz ugyanis, akinek a múltja sötét titkot rejt, és aki nem tudja
leküzdeni a brutalitás és a gyilkolás iránti vágyát.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése