Carlos Ruiz Zafón: Szeptemberi fények (A Köd trilógiája 3.)
„A hatalmas alak lassan felemelkedett, a szárnyait is kitárta. Kissé vontatottan a talajra helyezte a lábát. Elindult, karmai mélyen felkarcolták a fából ácsolt padlózatot. A műhely most kékes fénybe borult, és az árny beszippantotta a fiú által imént eldobott, kialudt gyufából felszálló füstöt. Az angyal átlépte a gyufát, majd elindult a sötétségben; Ismaël és Irène lépteit követte.”
Az még csak hagyján, hogy ezernyi szobájában gépemberek százai járnak
föl-alá, pörögnek, zakatolnak, táncolnak a mindenhova bekúszó köd
szivárványszínű ragyogásában, vagy hogy az óriási villa játékkészítő
tulajdonosának magányra ítélt feleségét senki nem láthatta már húsz
esztendeje. Ám időnként sűrű feketeség szüremkedik ki az ablakok résein
át, s ölt rémisztő alakot – hogy aztán újabb és újabb haláleset adjon
okot a találgatásoknak: vajon milyen szörnyű titkot rejtenek az erdőn
túli palota termei? Vagy egyenesen: miféle szörnyeteget?
Irène és Ismaël 1937 augusztusának végén a normandiai partvidék
kék-öbölbeli idilljében, szerelmi egymásra találásuk hajnalán még csak
nem is sejtik, miféle borzalmakat tartogat számukra a nyár utolsó
teliholdjának éjszakája, amikor nyomozni kezdenek egy feltételezett
gyilkosság tettese után, s behatolnak a zseniális játékgyáros-feltaláló
labirintusszerű, árnyakkal teli birodalmába.
Szeptemberi fények
Megjegyzések
Megjegyzés küldése